Název:
Specifikace české a zahraniční metodiky ve hře na snižcový pozoun a následné ověřování v praxi.
Překlad názvu:
Specifications of Czech and foreign methods in playing the trombone and subsequent verification in practice
Autoři:
ŠÁLEK, Libor Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Prvá část bakalářské práce je teoretická a vymezuje základní pojmy spojené s technikou hry na snižcový pozoun. V další části je provedena analýza několika vybraných výukových metodik hry na snižcový pozoun. Z rešerše dostupných pramenů i zkušeností odborníků z vyučovací praxe jsou vybrány tři představitelé typických metodických směrů ve výuce hry na snižcový pozoun. Z českých zemí je to metodika Jaroslava Ušáka a ze zahraničí metodika André Lafosseho a Denise Wicka. V další části je provedena analýza a komparace těchto tří vyučovacích metodik s uvedením jejich pozitiv i negativ. Praktická část obsahuje případové studie studentů českobudějovické konzervatoře. Na základě analýzy uvedených metodik, praktických zkušeností a fyziologických, talentových i intelektuálních předpokladů studentů, byla navržena individuální metodika pro každého jedince. V závěru práce je proveden rozbor sledovaných znaků v průběhu zkoumaného období, analyzovány některé změny a vyhodnocena efektivita použité vyučovací metodiky. Práce končí interpretací zjištěných údajů, vyhodnocením zvolené metodiky a návrhy na její zlepšení do budoucna. The first part of the thesis is theoretical and defines the basic concepts associated with techniques of playing the trombone. In the following part an analysis of several selected educational and methodology strategies of playing the trombone is carried out. Based on a review of the available literature and the experience of teaching practice three main representatives of methodological directions in teaching how to play the trombone were selected and described. Czech methodological approach is represented by methodology of Jaroslav Ušák, Andre Lafosse and Denise Wick are the representatives of foreign authors. The following section contains an analysis and comparison of these three teaching methodologies, suggesting their positives and negatives. The practical part deals with case studies of students of Conservatory in České Budějovice. Based on the above mentioned methodological analysis, practical experience and physiological, talent and intellectual features of students, the most suitable methodology was suggested for each individual. The conclusion of the thesis focuses on the analysis of observed features during the period studied. The work concludes with interpretation of the collected data, evaluation of the efficiency of the chosen methodology and offers proposals for improvement in the future.
Klíčová slova:
artikulace; dýchání; etuda; legato; metodika; nátisk; nátrubek; přednes; snižcový pozoun; technika ruky; articulation; embouchure; legato; methodology; mothpiece; presentation; respiration; slide technique; trombone; étude Citace: ŠÁLEK, Libor. Specifikace české a zahraniční metodiky ve hře na snižcový pozoun a následné ověřování v praxi.. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/39659