Název:
Aktivizující metody v ekonomických předmětech na SŠ
Překlad názvu:
Activating Methods In Economic Subjects In High Schools
Autoři:
JANOUCHOVÁ, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na téma aktivizující metody ve výuce ekonomických předmětů na středních školách. Práce má dvě hlavní části, přičemž ta první se soustřeďuje na teoretická východiska, kde jsou vysvětleny pojmy vyučování a učení, je zde představeno pojetí výuky, přiblížen učební cyklus a učební styly a detailněji zpracována aktivizující výuka a jednotlivé typy aktivizujících metod. Druhá část práce představuje část výzkumnou. Zde je vylíčena metodika výzkumného šetření, přičemž výzkumným nástrojem byl rozhovor. Tato část dále obsahuje interpretace výsledků zmíněného šetření, které autorka provedla na středních školách, kde se vyučují ekonomické předměty. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé ekonomických předmětů na středních školách jsou znalí aktivizujících metod a tyto metody ve svých hodinách též využívají. Žáci vítají, když vyučující tyto metody aplikují v rámci hodin ekonomických předmětů, protože jim napomáhají k tomu, že si danou látku snadněji osvojí. V případě zájmu bude bakalářská práce poskytnuta zástupcům středních škol, kde výzkum probíhal. This bachelor thesis is focused on the topic of activation method within education of economic subjects at secondary schools. The thesis has two basic parts, where the first ones concentrated on theoretical bases, in which the terms "education" and "learning" are explained, education concept is introduced, learning cycle and didactic styles are described and activation method and individual styles of activation methods are elaborated in details. The second part constitutes the research part. In this section, the methodology of investigation is described, where interview was used as exploration tool. Furthermore, this part contains interpretation of results of the above mentioned research, which the author realized at secondary schools, where economic subject are educated. The results of the investigation show that teachers of economic subjects at secondary schools are acquainted with activation methods and simultaneously, they use these methods in their lessons. Students welcome, if the teacher applies these methods in pursuance of education of economic subjects, because it helps them to acquire the given topic much quicker. In case of interest, this bachelor thesis will be given at disposal to representatives of the secondary schools, where the research was performed.
Klíčová slova:
aktivizující výuka; pojetí výuky; učební cyklus a učební styly; Vyučování a učení; activation education; conception of teaching; Education and learning; learning cycle and didactic styles Citace: JANOUCHOVÁ, Zuzana. Aktivizující metody v ekonomických předmětech na SŠ. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37832