Název:
Rozvoj kognitivních funkcí u žáků na prvním stupni základní školy
Překlad názvu:
Cognitive development of children from first to fifth grafe of primary school
Autoři:
ŠVECOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje rozvoji kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je popsán kognitivní vývoj jedince, jsou zde představeny různé teorie kognitivního vývoje a bližší charakteristika mladšího školního věku. Dále je představena teorie Reuvena Feuersteina, jeho program instrumentálního obohacení, kognitivní modifikovatelnost a zkušenost zprostředkovaného učení. Poslední kapitola teoretické části ukazuje praktickou aplikaci metod pro rozvoj kognitivních funkcí a v závěru této kapitoly jsou představeny další možnosti rozvoje kognitivních funkcí. Empirická část práce si klade za cíl diagnostikovat rozvoj kognitivní funkce výběru důležitých informaci u dětí druhého ročníku ZŠ a druhým cílem je zaměřit se na možnosti rozvoje pedagoga při práci metodou zprostředkovaného učení. Těchto cílů bylo dosaženo pomocí kvalitativní studie metodou zúčastněného pozorování. Bachelor thesis is focused on development of schoolchildren´s cognitive functions. Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is describing individual cognitive development. Various theories of cognitive development are described here along with detailed charcteristic of schoolchildren period. After that is introduced Reuven Feuerstein theory and his program of instrumental enrichment, possibility of cognitive modifiability and experience by mediated learning. Final chapter in theoretical part describes methods of practical application in cognitive function development. At the end of this chapter are introduced another posibilities of cognitive function development Aim of practical part is to diagnose cognitive function development of information selection by children in second grade of primary school. Second aim is focused on posibilities of pedagogue development during mediated learning method. These goals were achieved by qualitative research using participant observation.
Klíčová slova:
kognitivní funkce; kognitivní vývoj; možnost kognitivní modifikovatelnost; program instrumentálního obohacení; Reuven Feuerstein; zkušenost zprostředkovaného učení; cognitive function; development; experience by mediated learning; possibility of cognitive modifiability; program of instrumental enrichment; Reuven Feuerstein Citace: ŠVECOVÁ, Kateřina. Rozvoj kognitivních funkcí u žáků na prvním stupni základní školy. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40284