Original title:
Politický marketing v SR
Translated title:
Political marketing in Slovakia
Authors:
Komorová, Michaela ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá vývojom politického marketingu na Slovensku od roku 1994. Vo svojej teoretickej časti špecifikuje základné pojmy marketingu aplikovaného na politickom trhu. V praktickej časti opisuje jednotlivé druhy volieb, ktoré sa na Slovensku konali, analyzuje dôvody neúspechu politických strán a lídrov a podáva základný prehľad o uplatňovaných spôsoboch propagácieBakalářská práce se zabývá vývojem politického marketingu na Slovensku od roku 1994. Ve své teoretické části objasňuje základní pojmy marketingu aplikovaného na politickém trhu. V praktické části popisuje jednotlivé druhy voleb, které se na Slovensku konaly, analyzuje důvody neúspěchu politických stran a lídrů a podává základní přehled o používaných způsobech propagace.This Bachelor thesis deals with the development of political marketing in Slovakia since 1994. In its theoretical part it deals with the basic concepts of marketing used on the political market. The practical part describes the different types of elections which took place in Slovakia, analyses the reasons of the failure of political parties and leaders, and provides the basic overview of promoting methods used in each election.
Keywords:
campaign; elections; political marketing; politický marketing; Slovensko; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22833