Název:
Meziprofesní a mezigenerační rozdíly v postojích k podvádění
Překlad názvu:
Interprofessional and intergeneration differences in attitudes towards cheating
Autoři:
HÁJKOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou akademické nečestnosti, konkrétně jaký vliv má na rozdíly v postojích k podvádění věk a studovaný obor či vykonávaná profese. Teoretická část je věnována samotnému fenoménu podvádění, jsou zde popsány faktory, které ovlivňují jeho výskyt či v jakých formách se může vyskytovat. Dále se autorka zaměřuje na vymezení a popis generací a problematiku etiky pedagogické profese. V empirické části bylo zkoumáno, zda věk a studijní či profesní orientace ovlivňují postoje k podvádění a jeho frekvenci. Výzkumný soubor byl tvořen 120 respondenty, kteří spadali do čtyř skupin: studenti pedagogických oborů, pedagogové, studenti jiných než pedagogických a pomáhajících oborů a ostatní profese (taktéž jiné než pedagogické a pomáhající). Z výsledných dat vyplývá, že postoje k podvádění jsou ovlivňovány věkem, konkrétně s věkem roste přísnost posuzování podvádění. Rozdíly v postojích k podvádění nebyly nalezeny mezi studenty různých oborů, avšak mezi různými profesemi již ano. Dále se ukázalo, že dnešní studenti se setkávají s podváděním častěji než předchozí generace.This thesis deals with the issue of academic dishonesty, especially what effect have age, field of study and proffesion on the differences in attitudes towards cheating. The theoretical part is devoted to the phenomenon of cheating, describes the factors that influence its occurrence and in what forms may be present. Furthermore, the author focuses on the definition and description of generations and the issue of pedagogical profession ethics. In the empirical part was examined whether age and academic or professional orientation affects attitudes towards cheating and its frequency. The research sample consisted of 120 respondents who were divided into four groups: students of pedagogical disciplines, educators, students of non-teaching/non-helping disciplines and other professions (also non-teaching/non-helping). The resulting data show that attitudes towards cheating are influenced by age. Especially, the strictness of assessment of cheating increases with age. Differences in attitudes toward cheating were not found between students of different disciplines; at the same time, there were found between different professions. Furthermore, it appears that current students are confronted with cheating more often than previous generations.
Klíčová slova:
akademické podvádění; generace Y; pedagogická etika; postoje k podvádění; academic cheating; attitudes toward cheating; generation Y; teaching ethics Citace: HÁJKOVÁ, Barbora. Meziprofesní a mezigenerační rozdíly v postojích k podvádění. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38453