Original title:
Využití marketingu ve vybrané maloobchodní jednotce
Translated title:
The use of marketing in selected retail unit
Authors:
LÍBALOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Téma bakalářské práce je využití marketingu ve vybrané maloobchodní jednotce. Cílem práce je zhodnocení využívání marketingu ve vybrané maloobchodní jednotce a případné navržení odstranění nedostatků. V teoretické části bakalářské práce jsou vysvětleny základní pojmy souvisejícím s marketingem, popsáno marketingové prostředí a marketingové činnosti. V praktické části je analyzována maloobchodní jednotka, konkrétně PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA, s.r.o. Informace byly sbírány prostřednictví rozhovoru s Top managementem firmy. V závěru práce byly informace vyhodnoceny a došlo k navržení změn.The theme of bachelor thesis is marketing using in chosen retail unit. The aim of the thesis is marketing using evaluation in chosen retail unit and possible proposal of shortcomings elimination. Basic terms connected with marketing, description of marketing environment and marketing activities are explained in theoretical part. The retail unit, specifically PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA, s. r. o. was analysed in practical part. Information was collected through interviews with company top management. The information was evaluated and changes were proposed in conclusion.
Keywords:
customers; marketing; retail unit; wants and needs; maloobchodní jednotka; marketing; potřeby a přání; zákazníci Citation: LÍBALOVÁ, Martina. Využití marketingu ve vybrané maloobchodní jednotce. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37212