Original title:
Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky.
Translated title:
Retail marketing of consumer electronics
Authors:
Stara, Jiří ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu a značky. Větší prostor je věnován aktuálním trendům ve světě spotřební elektroniky a českému trhu. Charakteristika zahrnuje technologický vývoj, aktuální stav maloobchodu a představuje nejvýznamnější výrobce a prodejce elektroniky v ČR. Vlastní výzkum se zaměřuje na výzkum nákupního rozhodování v kategorii spotřební elektroniky. Práci zakončuje přehled marketingových nástrojů vhodných pro tento typ zboží.The theoretical part deals with the marketing mix and brand. More space is devoted to current trends in the world of consumer electronics and to the Czech market. Characteristics include technological development, the current state of retailing and major electronics manufacturers and retailers in the country. The research focuses on purchasing decisions in the category of consumer electronics. The work concludes with an overview of marketing tools suitable for this type of goods.
Keywords:
consumer electronics; Czech market; purchasing decisions; retail marketing; nákupní rozhodování; retail marketing; spotřební elektronika; český trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22674