Original title:
Nástroje PR uvedené na příkladu společnosti RWE.
Translated title:
Tools of PR shown on the example of RWE company
Authors:
Novotná, Markéta ; Postler, Milan (advisor) ; Chalupský, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část práce se zabývá obecně formami komerční komunikace a zaměřuje se na oblast PR. Stěžejní kapitola teoretické části se soustředí na nástroje PR, představené v rámci jednotlivých cílových skupin PR. Praktická část je věnována práci oddělení PR & Press Services společnosti RWE. Jsou analyzovány komunikační aktivity a nástroje aplikované touto společností. Práci zakončuje zhodnocení PR aktivit společnosti RWE a jejich úspěšnosti na základě průzkumů veřejného mínění.The theoretical part deals with forms of commercial communication in general and focuses on the PR sphere. The key chapter of the theoretical part focuses on tools of PR presented within individual PR target groups. The practical part is devoted to the work of the PR & Press Services department of RWE company. Commercial activities and tools applied by this company are analyzed. The thesis is closed by an evaluation of the PR activities of RWE company and their success based on public opinion surveys.
Keywords:
commercial communication; communication activities; company RWE; PR; PR tools; komerční komunikace; komunikační aktivity; nástroje PR; PR; společnost RWE
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22666