Original title:
Loyalita zákazníků retailingové firmy
Translated title:
Loyalty of the retail companies' customers
Authors:
Ouřadová, Pavla ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo popsat princip věrnostních programů, posoudit, jak jsou přijímány zákazníky a zda přispívají k budování loajality k retailerovi. Podrobněji tato práce analyzuje Bonus program České spořitelny, jako příklad fungování věrnostního programu. První kapitola se věnuje loajalitě obecně, druhá pak cestám k jejímu dosažení. Ve třetí kapitole jsou popsány příklady jednotlivých forem věrnostních programů. Poslední dvě kapitoly se věnují České spořitelně a jejímu Bonus programu.The objective of this bachelor thesis was to describe the principle of loyalty programs, to think about their value for customers and their impact on the customer's loyalty. The Bonus program, loyalty program of Česká spořitelna, is described in more detail as an example. The first chapter describes loyalty in general, the second one says how to achieve it. There are examples of several loyalty programs principles in the third chapter. Last two chapters contain information about Česká spořitelna and detailed analysis of the Bonus program.
Keywords:
Bonus program; customer; loyalty; loyalty programs; Česká spořitelna; Bonus program; loajalita; loajalitní programy; věrnost; věrnostní programy; zákazník; Česká spořitelna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22482