Original title:
Franchising jako forma vstupu na trh
Translated title:
Franchising as a form of entry to the market
Authors:
Ovčáčková, Kateřina ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má práce se týká franchisingu jako možného způsobu podnikání. V první části jsem se zabývala obecnými teoretickými náležitostmi franchisingu- definicí a základními prvky- a také jsem zmínila situaci v ČR. Druhá kapitola popisuje český franchisový koncept BestDrive(dříve Barum). Poslední část je zaměřená na výhody a nevýhody a to jak obecné tak i konkrétní konceptu BestDrive.The bachelor thesis deals with franchising as a way of business. In the first part, I describe general theoretical principes- definition and basic notions- and also there is mentioned contemporary situation in the Czech Republic. The second part characterize czech franchise concept BestDrive. The last part is focused on advantages and disadvantages of the franchising in general and as well of the concept BestDrive.
Keywords:
BestDrive; Business; ContiTrade Services; Czech republic; Franchising; Bakalářská práce; BestDrive; ContiTrade Services; Franchising; Podnikání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22464