Original title:
Franchising jako forma vstupu na trh
Translated title:
Franchising as a form of entry to the market
Authors:
Těšínská, Eva ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako formou vstupu na trh. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na část teoretickou a praktickou. V první části popisuji fungování franchisingu, výhody a nevýhody spojené s tímto druhem podnikání, jeho historický vývoj ve světě a situaci v České republice. V praktické části je popsán maloobchodní řetězec Vitaland.This bachelor thesis deals with franchising as a form of entry to the market. This work is divided into two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part, I describe functioning of the franchising system, advantages and disadvantages connected with this kind of business, its historical development in the world and the current situation in the Czech Republic. The practical part describes the retail chain Vitaland.
Keywords:
franchise; franchising; franchisor; Vitaland; franchisa; franchising; franchisor; Vitaland
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22419