Original title:
Marketing a neziskové organizace
Translated title:
Marketing of non profit making organization
Authors:
Mikulandová, Lucie ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo navrhnout opatření pro zlepšení činnosti vybrané neziskové organizace a poukázat na chyby, kterých by se měla vyvarovat. V teoretické části práce se zabývám problematikou neziskového sektoru. V praktické části jsem vypracovala obecný popis vybrané organizace, analýzu jejích marketingových aktivit pomocí marketingového mixu a doporučení pro její další činnosti, které jsem vyvodila ze sestavení SWOT analýzy.The aim of the bachelor thesis was propose remedial measure of activity selected non profit making organization. The theoretical part defines the non profit making sector. There is selected organization, analysis of her marketing activities by the help of marketing mix and recommendation for her incoming activity in the practical part, which I deduced from the swot analysis.
Keywords:
Marketing mix; Non profit making organization; Non profit making sector; Marketingový mix; Nezisková organizace; Neziskový sektor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22174