Original title:
Strategie vybraných firiem pri vstupu na nemecky hovoriace trhy
Translated title:
Market entry strategies of selected companies in the German speaking markets
Authors:
Humajová, Zuzana ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Švábková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je popis a rozbor krokov, ktoré robili jedna slovenská a jedna česká spoločnosť, načrtnutie ich doterajšej stratégie, ako aj na základe rôznych analýz poskytnúť určité odporúčania, ktoré by mohli ich doterajšiu stratégiu zlepšiť a pomôcť obom spoločnostiam v ďalšom pôsobení na nemecky hovoriacich trhoch.Cílem práce je popis a rozbor kroků, které dělali slovenská a česká společnost, načrtnutí jejich dosavadní strategie, a taktéž na základě různých analýz poskytnout určité doporučení, které by mohly jejich dosavadní strategii zlepšit a pomoci oběma společnostem v dalším působení na německy mluvících trzích.The aim of bachelor thesis is describing and analyzing the steps that a Slovak and a Czech firm made, outlining their current strategy , as well as according to the various analysis provides some recommendations that could improve the prevailing strategy when entrying the German speaking markets
Keywords:
marketing mix; marketing strategy; PEST analysis; Marketingová stratégie; Marketingový mix; PEST analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22170