Název:
Podpora EU při zavádění nových metod vzdělávání v MŠ a SPC v Jihlavě (projekt Evropské trendy ve vzdělávání I.)
Překlad názvu:
Support of European Union for the introduction of new forms of education in kindergarten and special education center in Jihlava (project of European trends of education I.)
Autoři:
STECULOVÁ, Mária Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou využívání speciálně pedagogických alternativních metod ve vzdělávání, které současně můžeme považovat za trendy v předškolním vzdělávání. V teoretické části jsou uvedeny jednotlivé terapie a jejich stručný odborný popis. Tyto terapie byly stěžejní v projektu, který byl realizován v MŠ a SPC na Demlově ulici v Jihlavě. Praktická část práce vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na zjištění efektivity projektu. Záměrem bylo zjistit, jak oslovené cílové skupiny (rodiče, pedagogové a terapeuti) vnímají význam terapií nabízených prostřednictvím projektu "Evropské trendy ve vzdělávání". Odpovědi respondentů v závěru dotazníkového šetření podpírají názor, že využívání alternativních metod či jejich prvků v předškolním vzdělávání je prospěšné a efektivní a děti se speciálně vzdělávacími potřebami pomocí nich dosahují lepších výsledků.Bachelor thesis deals with problems of using alternative methods of special pedagogy in the process of education. These methods can also be considered as trends in preschool education. In theoretical part, different therapies are introduced and briefly described. These therapies were mainstays of a project, which was realised in MŠ a SPC at Demlova street in Jihlava. Practical part of the thesis is based on qualitative research focused on the effectiveness of the project. The aim of the research was to find out, how respondents from target groups (parents, teachers, therapists) perceived the relevance of therapies offered in the project "European trends in education". Responses from the questionnaire support the opinion, that using alternative methods or their elements in preschool education is useful and effective and children with special educational needs accomplish better results with them.
Klíčová slova:
děti se speciálně vzdělávacími potřebami; Evropská Unie; Mateřská škola a Speciálně pedagogické centrum v Jihlavě; terapie; children with special educational needs; Kindergarten and Special Educational Centre in Jihlava; the European Union; therapy Citace: STECULOVÁ, Mária. Podpora EU při zavádění nových metod vzdělávání v MŠ a SPC v Jihlavě (projekt Evropské trendy ve vzdělávání I.). České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33527