Název:
Fauna bezobratlých zahrady jako zdroj námětů pro badatelsky orientované vyučování přírodopisu založené na didaktickém pochopení obsahu
Překlad názvu:
Invertebrate fauna of the garden as a source of ideas for inquiry-based science education based on the didactical content knowledge
Autoři:
NĚMEC, Filip Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá výukovými metodami, které je možno použít při výuce žáků druhého stupně základních škol a zaměřuje se na možnosti badatelsky orientovaného vyučování (BOV). Zabývá se analýzou literatury a volbou témat souvisejících s faunou zahrad, která mohou být vhodná pro BOV. V práci jsou navržena čtyři badatelsky orientovaná témata, která se zaměřují na bezobratlé živočichy vyskytující se na zahradě. Využitelnost jednoho z těchto témat byla ověřena v praxi ve vyučování. Výsledky tohoto ověření jsou prezentovány. Jednotlivé postupy a úkoly pro žáky jsou připraveny a uspořádány tak, aby rozvíjely jejich samostatnost a chuť bádat a objevovat. Navrhovaná výuková témata jsou využitelná v BOV přírodopisu na 2. stupni základní školy. This thesis deals with teaching methods that can be used when working with pupils of primary school and it focuses on the possibilities to use inquiry-based science education (IBSE).The thesis analyses the literature and choice of topics that may be suitable for IBSE. The thesis proposes and presents four IBSE themes or comprehensive tasks respectively. All these tasks are focused on invertebrates occurring in the garden. Usability of one of these tasks was tested during science instruction in primary school. Results of this testing are presented. The individual teaching and learning procedures and particular tasks for pupils are prepared and arranged to develop their independence and desire to explore and discover. Proposed educational themes and tasks are available for IBSE in primary school.
Klíčová slova:
badatelsky orientované vyučování přírodopisu; bezobratlí živočichové zahrady; didaktické pochopení obsahu.; výukové metody; garden invertebrates; inquiry-based education; pedagogical content knowledge.; teaching methods Citace: NĚMEC, Filip. Fauna bezobratlých zahrady jako zdroj námětů pro badatelsky orientované vyučování přírodopisu založené na didaktickém pochopení obsahu. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/31196