Original title:
Exportní strategie společnosti Vetropack Moravia Glass a.s.
Translated title:
Export strategy of the company Vetropack Moravia Glass a.s.
Authors:
Vaníčková, Jana ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Schovanec, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá rozborem exportní strategie společnosti Vetropack Moravia Glass, a.s. Na základě teoretické části je analyzován export samotné společnosti a také prostředí specifického trhu, v tomto případě Polska. Nezbytnou součástí práce je také návrhová část, jejíž cílem je shrnutí poznatků a doporučení ke zlepšení dosavadní exportní strategie.The bachelor's thesis focuses on the export strategy of the company Vetropack Moravia Glass, a.s. On the basis of the theoretical part, the export of the company and the environment of a specific market Poland in this case, are analyzed. One of the substantial parts of the thesis is also a summary of observations and recommendations how to improve the present export strategy.
Keywords:
export strategy; international markets; Vetropack Moravia Glass, a.s.; exportní strategie; mezinárodní trhy; Vetropack Moravia Glass, a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22084