Original title:
Spotřebitelské chování mladých lidí při vstupu na pracovní trh
Authors:
Podsedníková, Iva Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním mladých lidí, konkrétně absolventů vysokých škol, při vstupu na pracovní trh. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které absolventy ovlivnily a ovlivňují v průběhu studia, a popisuje jejich rozhodovací proces. V rámci vlastní práce jsou rovněž zjišťovány představy a očekávání o budoucím zaměstnání. Pro zjištění spotřebitelského chování bylo využito jak kvantitativních metod, v podobě dotazníkového šetření, tak kvalitativním metod, formou hloubkových rozhovorů. Dotazníkového šetření probíhalo od listopadu 2013 do března 2014 a zúčastnilo se ho celkem 651 respondentů. Hloubkových rozhovorů se zúčastnilo celkem 30 respondentů. Výsledky marketingového průzkumu byly použity pro sestavení modelu spotřebitelského chování a doporučení pro zainteresované subjekty.Diploma thesis deals with consumer behaviour of young people concretely graduates of tertiary education on the labour market. It focuses on identifying the factors that influence graduates during their studies and describes their decision making process. In order to determine consumer behaviour quantitative and qualitative methods were used. Electronic questionnaire survey as quantitative method was held since November 2013 until March 2014 and in total 651 respondents participated. Interviews as qualitative method were carried out with 30 respondents. All the results were used for the compilation of the model of consumer behaviour and for giving recommendations for subjects who are involved in this issue.
Keywords:
absolvent; pracovní trh; spotřebitelské chování