Original title:
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Turecka jako potenciálního nového člena EU
Translated title:
Entrepreneurial environment, business specifics and cultural dissimilarities of Turkey as a new potential member of EU
Authors:
Foltrová, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Pavelková, Mária (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této bakalářské práci se zabývám Tureckem, nad kterou jsou v současné době vedeny rozporuplné diskuze ohledně jejího začlenění do evropského společenství. Cílem práce je zmapovat turecké podnikatelské a obchodní prostředí. Jsou zde nastíněny nejen obecné informace o zemi, ale i praktické věci, které mohou pomoci, jakým způsobem je možné začít v Turecku obchodovat, na jaké překážky si dávat pozor a naopak jaké příležitosti tato země nabízí. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i cenné informace od dvou českých firem, které v současné době v Turecku obchodují a v této bakalářské práci poskytují reálný pohled na obchodní prostředí země, na jejich osobní zkušenosti a zážitky z obchodování s Turky.This bachelor thesis deals with Turkey, which is these days considered as a new potential member of EU. The main goal of my thesis is to analyze turkish entrepreneurial and business environment. There are not mentioned only basic information about the country but also practical and operative advices about setting up and running a business in Turkey or threats and opportunities which this country offers. There are recorded also the personal experiences of two czech companies, which have been doing business with Turks for couple of years.
Keywords:
business; culture; Turkey; kultura; obchod; Turecko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21923