Original title:
Aplikace médií ve výuce jazyků: inovace a současná praxe
Authors:
Bohušová, Simona Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Objektem zkoumání práce je aplikace IKT ve výuce jazyků. Práce se věnuje současné praxi výuky a zároveň zahrnuje následné doporučení pro další inovace s cílem zapojení IKT do vzdělávání a analýzu jejich přínosu. Práce je systematicky rozčleněna do dvou částí. První část práce je zaměřena analyticky, přičemž se dále člení na jednotlivé podkapitoly, které se věnují analýze samotného pojmu IKT spolu s možnostmi a způsobem jejich využívání ve školství. Jsou zde uváděny příklady jednotlivých metod a nástrojů, které je možné v rámci vyučovacího procesu využít. Druhá část práce je zaměřena prakticky, kdy zahrnuje praktickou aplikaci IKT ve výuce a analyzuje její rozsah. V rámci této části je také zhodnocen výsledek dotazníkového výzkumu, který byl zaměřen na samotnou analýzu využívání IKT ve výuce jazyků. V závěru práce jsou také formulovány jednotlivé doporučení pro budoucí praxi v této oblasti.Object of examination of our work is the application of ICT in language teaching. The work is devoted to the current practice of teaching and includes follow-up recommendations for further innovation to engage the ICT in education and subsequent analysis of their contribution. The work is systematically divided into two parts. The first part is focused analytically while being divided into various subsections dealing with the analysis of the very concept of ICT together with the possibilities and methods for their use in education. There are reported examples of individual methods and tools that can be in use within the educational process. The second part is focused practically. It involves the practical application of ICT in teaching and analysis its scope. In this part of the research the outcome of the questionnaire is assessed. It was focused on the analysis of the actual usage of ICT in language teaching. In conclusion are also formulated specific recommendations for future practice in this area.
Keywords:
IKT; jazyky; vzdělání