Název:
Tvorba inscenace a strukturovaného dramatu se středoškolským souborem pro diváky 2. stupně ZŠ
Překlad názvu:
The Creation of Inscenation and Structured Drama by Secondary School Students Assigned for Second Grade of Elementary School Audience
Autoři:
Zborníková, Markéta ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce popisuje proces tvorby inscenace a strukturovaného dramatu vzniklých na základě knihy Daniela Heviera Říše Agord. Pracovala jsem s divadelním souborem Nabalkoně, jehož členové jsou ve věku od 14 do 28 let. Práce se věnuje předloze - analyzuje text, dramaturgicko-režijní koncepce text upravuje a přizpůsobuje potřebám souboru, vybírá základní dějovou linii a hlavní témata. Dále popisuje inscenační proces, proces tvorby doprovodného výchovně-vzdělávacího programu a hodnotí je, reflektuje realizaci z pohledu vnitřního (členů souboru) i z pohledu vnějšího - zkoumá a porovnává reakce žáků z různých tříd a ročníků.This thesis describes the process of creating inscenation and structured drama based on the book of Daniel Hevier Říše Agord. I worked with the theatre group Nabalkoně, whose members are 14 to 28 years old.
The thesis concerns about an artwork of the drama and analyzes text. Dramaturgical-directorial concept edits the text and adapts it for needs of the group. It also selects basic storyline and main themes. Furthermore, it describes the staging process, the process of creating an accompanied educational program and evaluates them. Besides that, it reflects implementation of the inscenation from the inner point of view (members of group process) and from outer too - it researches and compares responses of pupils from different classes and grades.
Klíčová slova:
divadelní inscenace; kreativita; strukturované drama; střední školy; základní školy
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8241