Název:
Venture Capital a Private Equity. Návrh komunikačnej stratégie.
Překlad názvu:
Venture Capital and Private Equity. Communication strategy
Autoři:
Štrama, Patrik ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Kursová, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Private equity, čiže súkromný kapitál, je špecifickým spôsobom financovania podniku, kedy prostriedky smerujú do základného kapitálu firiem a neovplyvňujú cash-flow podniku. Práca poskytuje základné informácie o fungovaní súkromného kapitálu a prehľad trhu private equity v Českej republike. Jedným z dlhodobých problémov na českom trhu je nedostatočná propagácia súkromného kapitálu. Komunikačná činnosť CVCA (The Cech Venture Capital and Private Equity Association), ktorá zastrešuje propagáciu a šírenie osvety na českom trhu, má totiž v súčasnosti mnohé nedostatky.Preto bolo základným cieľom tejto práce vytvoriť návrh komunikačnej stratégie pre CVCA. Identifikované sú hlavné cieľové skupiny, nástroje a spôsoby komunikácie, ktoré by mali viesť k intenzívnejšiemu šíreniu informácií o venture capital a private equity.Private equity, nebo soukromý kapitál, je specifickým způsobem financování podniku, kdy prostředky směrují do základního kapitálu firem a neovlivňují cash-flow podniku. Práce poskytuje základní informace o fungování soukromého kapitálu a přehled o trhu private equity v České republice. Jedním ze základních problémů na českém trhu v současnosti je nedostatečná propagace soukromého kapitálu. Komunikační činnost CVCA (The Cech Venture Capital and Private Equity Association), která zastřešuje propagaci a šíření osvěty na českém trhu, má totiž v současné době mnohé nedostatky. Proto bylo základním cílem této práce vytvořit návrh komunikační strategie pro CVCA. Identifikované jsou hlavní cílové skupiny, nástroje a způsoby komunikace, které by měli vést k intenzívnějšímu šíření informací o venture capital a private equity.Private equity is a specific way of financing business, which increases the equity of firms and does not affect cash-flow of the business. This thesis provides basic information on the operation of private equity and an overview of the private equity market in the Czech Republic. One of the fundamental problems in the Czech market is currently the lack of promotion of private equity and venture capital. Communication activities of CVCA (The Czech Venture Capital and Private Equity Association), which covers the promotion and providing of information about this topic on the Czech market, shows significant shortcomings. The basic goal of this thesis is therefore to address this problem and design a communication strategy for CVCA. Identified are key target groups, tools and methods of communication, which should lead to more intensive promotion and education about venture capital and private equity on the Czech market.
Klíčová slova:
CVCA; komunikační strategie; private equity; rizikový kapitál; rozvojový kapitál; soukromý kapitál; venture capital; centure capital; communication strategy; CVCA; private equity
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21825