Original title:
Stratégia firmy Regada s.r.o. pri vstupe na rozdielne zahraničné trhy
Translated title:
Regada s.r.o. - Company´s strategy while entering foreign markets
Authors:
Voňková, Barbora ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Sninčáková, Soňa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá teoretickými aspektmi medzinárodného marketingového mixu, ktoré následne dokumentuje na príklade výrobnej spoločnosti Regada s.r.o. Autorka rozoberá jednotlivé teritóriá predaja a ich špecifiká, pričom sa pomocou čiastkových SWOT analýz snaží analyzovať súčasnú situáciu a navrhnúť zlepšenia v oblasti predaja v týchto krajinách.Tato práce se zabývá teoretickými aspekty mezinárodního marketingového mixu, které pak dokumentuje na příkladu výrobní společnosti Regada s.r.o. Autorka rozebírá jednotlivé teritoria prodeje a jejich specifika, přičemž se pomocí dílčích SWOT analýz snaží analyzovat současnou situaci a navrhnout zlepšení v oblasti prodeje v těchto zemích.This document is concerned with theoretical aspects of international marketing mix, which are consequently explained through concrete examples from production company Regada s.r.o. Author analyzes individual sale teritories and their specific features through partial SWOT analyses which describe current situation. Moreover, the document suggests concrete forms of sales improvement within these teritories.
Keywords:
company´s strategy; foreign markets; international marketing mix; mezinárodní marketingový mix; strategie firmy; zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21820