Original title:
Segmentace klientů ve vybrané bance
Translated title:
Segmentation of clients in the selected bank
Authors:
Kačer, Ctibor ; Žebrák, Miroslav (advisor) ; Hamza, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je vytvořit podrobný přehled segmentace zákazníků bankovního sektoru a aplikovat teoretické poznatky na konkrétním praktickém případě, detailněji srovnat přístup zaměstnanců, potažmo banky, ke klientům z jednotlivých segmentů. Jedním z výstupů práce je i konfrontace podrobné analýzy zjištěných faktů s pohledem klienta.The aim of this thesis is to create a detailed overview of customer segmentation in banking sector and apply theoretical knowledge on a concrete practical case. Another goal is a detailed comparison of employee's attitude to clients from different segments. One of the outputs of the thesis is also confrontation of a detailed analysis of the facts with a point of view of the client.
Keywords:
bank; CRM; customer relationship management; segmentation; banka; CRM; segmentace; řízení vztahu se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21818