Original title:
Tvoření úloh dané struktury
Translated title:
Posing problems with a given structure
Authors:
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. Document type: Papers Conference/Event: Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let, Litomyšl (CZ), 2013-10-24 / 2013-10-26
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V článku ukazujeme výsledky probíhajícího výzkumu přínosu činností spojených s tvořením úloh do vzdělávání jak učitelů, tak studentů učitelství jako jedné z cest zkvalitňování jejich profesních kompetencí. Připomínáme diagnostický, vzdělávací a motivační přínos těchto činností. Zdůvodňujeme potřebu vědomě věnovat pozornost struktuře vytvářených úloh.In the contribution we present ongoing research findings concerning benefits of the activities connected with problem posing in education of teachers and student teachers as a way improving their professional skills. We remind (recall, commemorate) diagnostic, educational and motivational benefits of these activities. We justify (substantiate) the need to consciously pay attention to the structure of posed problems.
Keywords:
education of teachers; improving professional skills; problem posing Host item entry: Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let :sborník příspěvků celostátní konference, ISBN 978-80-7015-020-7
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0238339