Original title:
Význam budování značky v organizaci
Translated title:
Importance of building brands
Authors:
Plaček, Jan ; Kašparová, Eva (advisor) ; Cipro, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce má za cíl popsat vztah stávajících či potenciálních zákazníků ke značce společnosti. V první, teoretické části se práce zabývá problematikou budování značky a všemi relevantními aspekty, přičemž se především pozastavuje nad aspektem CSR ("Corporate Social Responsibility"), tedy společenské odpovědnosti firem. V praktické části této práce analyzuje projekt "Sponzoři dětem" jenž je typickým příkladem CSR programu.This paper aims to describe the relationship of existing or potential customers to the company brand. Theoretical part of this thesis deals with brand building and all relevant aspects, which are primarily concerned about aspects of CSR ("Corporate Social Responsibility ") programme. The practical part of this work closer looks at the project "Sponsors for kids" which is a typical example of the CSR programme.
Keywords:
brand building; brand positioning; corporate social responsibility; CSR; budování značky; pozicování značky; společenská odpovědnost firem; vztah zákazníků ke značce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21638