Název:
Pranostiky a rčení v praxi mateřské školy a jejich využití při tvořivých činnostech
Překlad názvu:
Weather lore and sayings in practice of nursery school and their use in creative activities.
Autoři:
KŮTOVÁ, Květa Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá významem pranostik a rčení, jejich provázaností s přírodou, se životem lidí, lidskou moudrostí a základními morálními hodnotami. Teoretická část je zaměřená na historický vznik, vývoj a poselství pranostik a rčení. Poukazuje na jejich přínos pro současnost jako kulturního odkazu našich předků. Zabývá se také obecnými principy rozvoje tvořivosti, estetického vnímání a dramatické výchovy v předškolním období. Praktická část přináší konkrétní bloky činností s dětmi a reflexi realizace v praxi mateřské školy. Bloky jsou motivované pranostikami a rčeními se zaměřením na porozumění a na rozvoj výtvarné a dramatické tvořivosti dětí. Cílem práce je vyzdvihnout význam českých pranostik a rčení coby důležité součásti české kultury a tradice, ukázat možnosti jejich využití a naplňování při tvořivých činnostech v mateřské škole v průběhu celého roku.My bachelor's thesis pursues the meaning of folk sayings and proverbs, their interconnection with nature, peoples' lives, human wisdom and basic moral values. The theoretical part is aimed at historic origin, evolution and message of folk sayings and proverbs. It points out their contribution to the present as a cultural legacy of our ancestors. It also deals with general principles of development of creativity, esthetic perception and drama education during pre-school period. The practical part features concrete groups of activities with children and reflection of their realization in practice of a kindergarten. The groups are motivated by folk's sayings and proverbs with the focus on comprehension and development of artistic and dramatic creativity of children. The goal of the thesis is to emphasize significance of folk's sayings and proverbs as an important part of the Czech culture and tradition, to show possibilities of their application and realization during creative activities in kindergartens during the whole year.
Klíčová slova:
dramatická výchova; estetická výchova; pranostiky; předškolní dítě; tvořivost; creativity; drama education; esthetic education; folk sayings; preschool child Citace: KŮTOVÁ, Květa. Pranostiky a rčení v praxi mateřské školy a jejich využití při tvořivých činnostech. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33530