Original title:
Objevování struktury slovních úloh ve vzdělávání učitelů
Translated title:
Discovering the structure of word problems in teacher education
Authors:
Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Elementary Mathematics Education 2014, Olomouc (CZ), 2014-04-23 / 2014-04-25
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V předloženém příspěvku se snažíme v návaznosti na předchozí práce ukázat, jak rozvíjíme cesty ke zkvalitňování profesionality studentů učitelství i učitelů. Pokračujeme ve studiu přínosu a možností využití činností spojených s tvořením (slovních) úloh. Jde nám o vědomé respektování a uplatňování požadavků, které jsou kladeny na formulaci slovních úloh a o uvědomení si potřeby věnovat pozornost struktuře vytvářených úloh.In this paper we endeavor to show how we develop ways of improving the quality of teacher students and teachers professionalism. We continue to study the benefits and possibilities of utilization of activities connected with the problem posing. We aim at conscious respecting and implementation of the requirements that are imposed on the formulation of word problems, and especially at the awareness of the need to pay attention to the posed problems structure.
Keywords:
inquiry based education; problem posing; professionalism; structure of problem Project no.: GA14-01417S (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Matematika 6 : Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace, ISBN 978-80-244-4062-0
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0235941