Original title:
Analýza ICT trhu v segmente služieb SaaS
Translated title:
Analysis of the ICT market in the segment of SaaS
Authors:
Brdjar, Jaroslav ; Pour, Jan (advisor) ; Derfler, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je analyzovať súčasný trh produktov Software-as-a-Service predovšetkým analýzou dodávateľov, názornými ukážkami a predstavením funkcionality týchto riešení. Mojím cieľom je ukázať prínos používania takýchto riešení pre podnik. Pokúsim sa odhadnúť vývoj a smerovanie tohto segmentu trhu na základe analytických správ popredných spoločností a na základe potrieb zákazníkov. Celá analýza SaaS je postavená na teoretických základoch, ktoré sú potrebné pre dosiahnutie stanovených cieľov. V ďalších jednotlivých častiach tejto práce je rozoberaný trh SaaS aplikácii, určenie a vymedzenie miesta SaaS riešení na celkovom trhu IT a je poskytnutý prehľad celosvetovo najväčích dodávateľov SaaS riešení. Stanovenie metrík a následné hodnotenie a výber konkrétnej implementácie SaaS je popísané v poslednej kapitole. Prínosom tejto práce je analýza segmentu trhu SaaS, prezentácia jednotlivých produktov a predstavenie funkcionality a možností, ktoré tieto aplikácie poskytujú na detailných ukážkách konkrétnych riešení používaných po celom svete.Cílem této práce je analyzovat současný trh produktů Software-as-a-Service především analýzou dodavatelů, názornými ukázkami a představením funkcionality těchto řešení. Mým cílem je ukázat přínos užívání takových řešení pro podnik. Pokusím se odhadnout vývoj a směřování tohoto segmentu trhu na základě analytických zpráv předních společností a na základě potřeb zákazníků. Celá analýza SaaS je postavena na teoretických základech, které jsou nezbytné pro dosažení stanovených cílů. V dalších jednotlivých částech této práce je rozebírán trh SaaS aplikaci, určení a vymezení místa SaaS řešení na celkovém trhu IT a je poskytnut přehled celosvětově najväčích dodavatelů SaaS řešení. Stanovení metrik a následné hodnocení a výběr konkrétní implementace SaaS je popsáno v poslední kapitole. Přínosem této práce je analýza segmentu trhu SaaS, prezentace jednotlivých produktů a představení funkcionality a možností, které tyto aplikace poskytují na detailních ukázkách konkrétních řešení používaných po celém světě.The aim of this work is to analyze the current market products Software-as-a-Service by analyzing particular suppliers, illustrative examples and introduction of functionality of these solutions. My goal is to show the benefits of using these solutions for the enterprise. I will try to assess the development and direction of this market segment based on analyst reports of leading companies based on customer needs. Full analysis of SaaS is built on theoretical foundations that are necessary to achieve stated objectives. In the other individual parts of this work,there are discussed market shares of SaaS applications, determining and defining placement of SaaS solutions for the overall IT market and provided an overview of the biggest worldwide suppliers of SaaS solutions. There are also defined metrics, criterias and selection of an implementation of SaaS which are described in the last chapter. The benefit of this work is the SaaS market segment analysis, presentation and performance of individual products,its functionality and options. Also there will be showed detailed presentations on specific solutions which are used worldwide.
Keywords:
CRM; Customer Relationship Management; On-demand software; SaaS; Software-as-a-Service; TCO; Total costs of ownership; Celkové náklady; CRM; On-demand softvér; SaaS; Softvér jako služba; TCO; Řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21528