Original title:
Body image v televizních reklamách
Translated title:
Body image in TV commercials
Authors:
Bednaříková, Jana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Větrovský, Filip (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce je zkoumání prvků body image v televizních reklamách. Ve své práci se věnuji body image, marketingové komunikaci a reklamě. Provedenou obsahovou analýzou televizních reklam jsem chtěla ověřit, jací lidé jsou v reklamách vyobrazování. Dále ve své práci zpracovávám data marketingového výzkumu Market & Media & Lifestyle. Data z tohoto výzkumu jsem si vybrala s ohledem na vnímání body image mezi spotřebiteli a zaměřila jsem se na otázky týkající se televizní reklamy.Target of my final thesis is to explore elements of body image in TV commercials. In the thesis I focused on body image, marketing communication and advertisement. I tried to map what are people like in TV spots through content analysis. I did also analyze marketing research data of Market & Media & Lifestyle agency. I chose those data with due regard for perception of body image by consumers and I focused on TV advertisements issues.
Keywords:
body image; comercials; content analysis; marketing research MML; body image; obsahová analýza; reklama; výzkum MML
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21498