Název:
Fyzikální základy magnetické rezonance pro radiologické asistenty
Překlad názvu:
The Physics Principles of Magnetic Resonance for Radiographers
Autoři:
FIL, Lukáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma "Fyzikální základy magnetické rezonance", který by byl přiměřený znalostem studentům studijního oboru Radiologický asistent a dalších příbuzných oborů a který by vycházel z operátorového počtu. Na základě analyzovaného vědeckého systému kvantové nestatistické fyziky byl vytvořen edukační text, jenž shrnoval všechny nejdůležitější poznatky týkající se fyzikálních základů magnetické rezonance. Funkčnost edukačního textu byla následně ověřena experimentální výukou studentů oboru Radiologický asistent. Nabyté znalosti byly ověřeny vytvořením edukačního testu, který respektoval hloubku a šíří probírané látky v edukačním textu. Z praktických přínosů lze vyzdvihnout fakt, že nová kvantová teorie v podobě operátorového počtu a souboru kvantových čísel je potřebným fyzikálním podkladem pro osvojení magnetické rezonance. Pro odstranění disproporce mezi potřebou nové kvantové teorie a současným stavem akreditačních materiálů by mohlo spočívat v zavedení předmětu Vybrané kapitoly z obecné a teoretické fyziky.Currently, there is not available any simple educational text with the subject "Physics Principles of Magnetic Resonance" which would be adequate to knowledge of students of the branch of radiology assistant and of other related branches of study and which would be based on operational calculus. On the basis of the analysed scientific system of non-statistical quantum physics was made an educational text summarizing all important facts about physical bases of magnetic resonance. Functionality of the educational text was consequently validated by experimental teaching of students of the branch of radiology Acquired knowledge was verified by creation of an educational test which respected the depth and width of subject matter involved in the educational text. Between practical benefits of the thesis it is possible to emphasize a fact that the new quantum theory (operational calculus, full set of quantum number) is a needed physical base for understanding magnetic resonance. Imbalance between the need of new quantum theory and current content of accreditation materials could be removed by implementation of new subject "Selected Chapter of General and Theoretical Physics".
Klíčová slova:
implementované kurikulum-2; kurikulární proces; kvantová nestatistická fyzika; magnetická rezonance; projektové kurikulum; Schrödingerova rovnice; curricular process; implemented curriculum-2; magnetic resonance; non-statistical quantum physics; projected curriculum; Schrödinger equation Citace: FIL, Lukáš. Fyzikální základy magnetické rezonance pro radiologické asistenty. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38805