Název:
Posuzování nástrojů propagačního mixu
Překlad názvu:
Assessment tools of promotional mix
Autoři:
KRUTSKÁ, Karolína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V mé bakalářské práci jsem se zabývala propagačním mixem, který spadá do oblasti marketingu, konkrétně pak do marketingového mixu neboli "4P". Propagační mix je vlastně kombinace různých propagačních technik a nástrojů používaných ke komunikaci se zákazníky, zaměstnanci, odběrateli, dodavateli a s celým zbylým trhem. Komunikace slouží k informování, přesvědčování i ovlivňování subjektů na trhu za účelem prodeje výrobků nebo služeb potencionálním zákazníkům. Cílem mé práce bylo zjistit, jak zákazníci vnímají osobní prodejce v obchodech a v restauracích, při podomním prodeji či při předváděcích akcích, a dojít k takovým výsledkům, ze kterých by se dalo vyčíst, jak by se daly změnit způsoby jednání osobních prodejců pro zlepšení vztahů zákazníků a prodávajících ke spokojenosti obou stran. Pro splnění mých cílů jsem udělala vlastní výzkumu, kdy jsem získávala primární informace pomocí dotazníkového šetření, rozhovorů s prodejci a vlastním pozorováním. Výsledky výzkumu jsem popsala v druhé části své práce, přičemž v první části jsem se zaměřila na oblast propagačního mixu s využitím literatury od českých i zahraničních autorů.In my bachelor work I was studying promotion as a part of marketing mix and tools of promotion. These tools are personal selling, sales support, advertising and public relations. Promotion is communication between subjects on the market, especially between companies and their customers. Companies are trying to persuade potential customers by using promotion to buy their products. The aim of this work is to find out how customers perceive personal sellers in stores or in restaurants. Then to find out public opinion on doorstep selling and promo-tional events and to suggest possible ways how to improve a relationship between deal-ers and customers. I did my own research where I used a questionnaire, interviews with vendors and self-observation to gain information. The results of the research are described in the second part of this work.
Klíčová slova:
Marketing; marketingový mix; osobní prodej; podpora prodeje; propagace; reklama; vztahy s veřejností; advertising; Marketing; marketing mix; personal selling; promotion; public relations; sales support Citace: KRUTSKÁ, Karolína. Posuzování nástrojů propagačního mixu. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34841