Original title:
Segmentation of young people
Translated title:
Segmentace trhu mladých
Authors:
Böhmová, Veronika ; Koudelka, Jan (advisor) ; Petriková, Patrícia (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] My thesis deals with clothing habits of young people. The first part descibes the process of market segmentation, the second part abou the lifestyle of young people and about their clothing habits. I used a questionaire and with the help of PASW Statistics I revaled four segments.Diplomová práce na téma Segmentace trhu mladých podle oblékání se snaží rozpoznat mezi mladými lidmi charakteristiky, které mají podobné nebo kterými se naopak od sebe odlišují. Oblékání je zde dáno do souvislosti s životním stylem mladých lidí. Primární data jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Pomocí programu PASW Statistics jsem odkryla čtyři segmenty.
Keywords:
clothing; lifestyle of young peole; market segmentation; oblékání; segmentace trhu; životní styly mladých
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21384