Original title:
Nové trendy v internetovém marketingu
Translated title:
New trends in Internet marketing
Authors:
Halířová, Jana ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Kozler, Miloslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje současný potenciál Internetu jako marketingového nástroje. Snaží se poukázat na segmenty uživatelů, kteří v současnosti Internet používají a na růstovou tendenci jejich celkového počtu. Dále jsou analyzovány současné nástroje, které se v Internetovém marketingu aktivně využívají a na bázi predikce známého marketingového odborníka L. Chase jsou odvozeny trendy, jež budou v nejbližší době určující právě v oblasti internetového marketingu. V závěru jsou dosažené poznatky aplikovány na internetové aktivity společnosti EUROLINES Česká republika, spol. s r.o.The thesis is analyzing potential of the Internet as the marketing instrument. This thesis is trying to show segments of active users of the Internet and the rising tendency of their number. Further in thesis actual instruments of the Internet marketing are analyzed and on the base of research of well-known marketing specialist L. Chase trends are deduced. These trends should be relevant in the Internet marketing very soon. At the end of the thesis is acquired knowledge applied on the Internet activities of the EUROLINES Česká republika, spol. s r.o.
Keywords:
EUROLINES; Internet marketing; new trends; EUROLINES; internetový marketing; nové trendy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21377