Název:
Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol
Překlad názvu:
Digital safety and security in the curriculum of primary and secondary schools
Autoři:
KOVÁŘ, David Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Obsah bakalářské práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti s důrazem na obsah a rozsah. Samotná problematika digitální bezpečnosti je rozsáhlá a proto bylo toto spektrum informací vymezeno na vybrané oblasti výuky zálohování dat, používání softwarových bezpečnostních prvků, bezpečného chování na internetu včetně správy bezpečnostních hesel a problematiku autorského zákona. V teoretické části se bakalářská práce opírá o analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. Dále práce zahrnuje analýzu českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice a zpracovává potřebné spektrum informací a dat věnující se vybraným okruhům digitální bezpečnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání vybraných školních vzdělávacích programů, u nichž bude kladen důraz na hledání signifikantních rozdílů v popisované digitálně-bezpečnostní problematice. Naplňování vzdělávacích požadavků na vybraných školách je ověřeno a realizováno pomocí rozhovorů s žáky a učiteli daných škol. Získaná data a informace od žáků a studentů spolu se školními a rámcovými vzdělávacími programy tvoří soubor informací reprezentující současný stav výuky digitální bezpečnosti a rozdíly mezi vybranými středními školami, gymnázii a základními školami.The bachelor thesis deals with teaching digital security issues with an emphasis on the content and range. The actual issue of digital security is extensive and therefore that range of information was defined on selected teaching areas of backup datas using software security features, safe behaviour on the internet including the management of passwords and security issues of copyright law. The theoretical part of Bachelor thesis is based on the analysis of educational programmes of selected schools. The Bachelor thesis also includes an analysis of curricular documents due to the issues and processes necessary range of information and data dedicated to selected area of digital security. The main aim of Bachelor thesis is the comparison of selected educational programmes where focus will be on finding significant differences in the described digital-security issues. Everything will be verified and implemented by interviews with students and teachers of the selected school. Acquired data and information from students along with school and framework educational programmes will generate set of information representing the current state of teaching digital security and the differences between high school, grammar school and elementary schools.
Klíčová slova:
autorský zákon; bezpečnost na internetu; bezpečnostní heslo; Digitální bezpečnost; rámcový vzdělávací program; softwarové bezpečnostní prvky; zálohování dat; školní vzdělávací program; copyright; data backup; Digital safety; framework educational program; internet security; password security; school educational program; software security features Citace: KOVÁŘ, David. Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34293