Název:
Důsledky dětství stráveného v dětském domově na život jedince
Překlad názvu:
The consequences of childhood spent in orphanage on the individual's life
Autoři:
RÁČKOVÁ, Zdeňka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem předkládané bakalářské práce je zjistit, jaké jsou důsledky dětství stráveného v dětském domově, a jak jsou lidé, kteří v dětském domově vyrůstali, spokojeni se svým současným životem. Teoretická část bakalářské práce v jednotlivých kapitolách pojednává o tématech vztahujících se k problematice důsledků dětství stráveného v dětském domově a psychické deprivaci. Teoretická část je rozdělena do tří větší částí, kdy je první z nich věnována rodině, jejím funkcím, charakteristikám a vlivu na socializaci jedince. Dále jsou zde definovány dysfunkční a afunkční rodiny. Druhá část se zabývá ústavní péčí a dětským domovem internátního i rodinného typu, další kapitola porovnává ústavní výchovu s výchovou rodinnou. Poslední třetí část se zaměřuje především na psychickou deprivaci, její podmínky a zejména důsledky. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, kterého se zúčastnilo pět respondentů, kteří své dětství strávili v dětském domově. Výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů doplněných o metodu čáry života zjišťuje důsledky dětství stráveného v dětském domově a spokojenost respondentů se svým současným životem.The goal of presenting bachelor work is find out the consequences of childhood spent in children´s home and how much are the people from children´s homes satisfied with their current lives. The theoretical part of bachelor work deals with the topics which are connected with consequences that come from the childhood spent in children´s home and mental deprivation. This part is divided into three bigger parts. First is about the family, the family´s functions, the characteristics and the influence on socialization of the child. Then dysfunctional and afunctional families are defined. The second part is about the constitutional care and children´s home the boarding and the family type. The next part compares the constitutional education with the family education.The last part is focused on mental deprivation, its conditions and consequences. The practical part contains the qualitative research. The respondents were five people who spent their childhood in children´s home. The method of research is half-structured interview plus the method line of the life. The research tried to find out the consequences of childhood spent in children´s home and the satisfaction the respondents with their current lives.
Klíčová slova:
dětský domov; dětství; důsledky; psychická deprivace; childhood; children´s home; consequences; mental deprivation Citace: RÁČKOVÁ, Zdeňka. Důsledky dětství stráveného v dětském domově na život jedince. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/32330