Název:
Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR)
Překlad názvu:
Games for Vocabulary Revision at A2 level (according to CEFR)
Autoři:
ŠILHANOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce s názvem Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR) se zaměřuje na možné způsoby využití her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá teorií hry obecně, významem a smyslem her a také jejich využitím při vyučování. Následně se věnuji různým typologiím her dle různých autorů a publikací z obecného hlediska. Dále vymezuji jazykovou hru a její možné typologie a naposledy se věnuji teorii opakování slovní zásoby a konkrétním publikacím od různých autorů, kterých lze při opakování slovní zásoby využít. Součástí praktické části je popis dokumentů, z nichž jsem vycházela při realizaci projektu, a to SERR (vymezení úrovně A2), RVP a ŠVP. Realizovaný projekt obsahuje soubor realizovaných vyučovacích hodin, při kterých byla opakována vytipovaná slovní zásoba dle konkrétní učebnice v konkrétním ročníku základní školy. Cílem práce je zjistit, zda je možné zahrnout hry do jazykové výuky, zejména při opakování a procvičování učiva, jako její plnohodnotnou součást a zda hra skutečně dokáže žáky motivovat natolik, aby se jí všichni aktivně zúčastnili.The diploma thesis Games for Vocabulary Revision at A2 level (according to CEFR) is focused on the possible ways how to use games for vocabulary revision in English language teaching at lower secondary schools. In the theoretical part there is mainly described the theoretical view on games and their importance for language teaching. There is a description of different kinds of games and their basic typology in general, the language game and its typology and also the theory of vocabulary revision. There are also described the several types of books written by different authors that can be used for vocabulary revision. The practical part is focused on the basic description of documents such as the Common European Framework of Reference for Languages (level A2), the Framework Educational Programme and the School Educational Programme, that were used in my project at lower secondary school. In the next part, there is a detailed description of the collection of games that were used in the lessons of English. These games were focused on vocabulary revision according to the particular coursebook in the particular class. The main aim of this diploma thesis is to discover if it is possible to include games to language teaching and if the game can motivate the pupils for their active participation in the classroom.
Klíčová slova:
didaktická hra; Hra; jazyková hra; opakování slovní zásoby; Rámcový vzdělávací program; Společný evropský referenční rámec pro jazyky (úroveň A2); typologie her; Školní vzdělávací program; didactic game; Game; language game; revising vocabulary; the Common European Framework of Reference for Languages (level A2); the Framework Educational Programme; the School Educational Programme; typology of games Citace: ŠILHANOVÁ, Eva. Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR). České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26872