Název:
Obrazové režimy
Překlad názvu:
Image regimes
Autoři:
Hofman, Jan ; BOUDA, Marek (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.This bachelor thesis is dealing with use of surveillance systems in the film Enemy of the State (1998) and how these systems help to create image regimes. The thesis perspective consists of two approaches, first approach is ontological in a sense, that there coexist images with different characteristics (digital/analog) in one platform of the film. The second approach is ideological, because these image regimes create hierarchy and thereby create referentiality/truth and topology in film narration.
Klíčová slova:
analýzy filmových děl; filmová teorie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7776