Original title:
Propagace divadel v sociálních médiích
Translated title:
Social Media in Theatre Promotion
Authors:
Nováková, Gabriela ; JEŽEK, Vlastimil (advisor) ; SULŽENKO, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce v první části představuje pojem sociální média, jejich konkrétní typy a dále specifika marketingu neziskových kulturních organizací. Shrnuje několik zásadních doporučení, jakým způsobem se sociálními médii pracovat z hlediska tvorby obsahu, zejména se sítí Facebook. Druhá část se věnuje třem konkrétním pražským divadlům a jejich užívání sociálních médií v praxi. To je podrobeno stručné analýze. Závěr hodnotí práci zkoumaných divadel se sociálními médii a nastiňuje možnosti, jak jejich využívání v těchto institucích zefektivnit.In the first part the bachelor thesis introduces the concept of social media, its specific types, and also the characteristics of marketing of non-profit cultural organizations. It summarizes several recommendations on social media work in terms of content creation, especially on Facebook. The second part is dedicated to the concrete Prague theaters and their use of the social media in practice. Theatres are subjected to a brief analysis. The conclusion evaluates the use of social media of the studied theatres and recommends improvements.
Keywords:
blogy; divadelní management; Facebook; internetové sociální sítě; internetový marketing; reklama a propagace; sociální média
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7766