Original title:
Vliv diferencí ženských a mužských rolí na spotřební chování
Translated title:
How do differences between roles of men and women influence consumer behavior
Authors:
Strašáková, Lenka ; Koudelka, Jan (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na sledování odlišností ve spotřebním chování mužů a žen. Důraz je kladen na pozorování diferencí mezi muži a ženami v oblasti vnímání médií, trávení volného času, vztahu k určitým produktům a na celkové postavení mužů a žen ve společnosti. Metody, které jsou použity v této diplomové práci jsou analýza MML-TGI dat (Market,Media,Lifestyle), obsahová analýza televizních reklamních spotů a dotazníkové šetření. Výsledky všech tří metod jsou následně sumarizovány a vyhodnoceny.The main aim of this thesis is to observe dissimilarities between men and women. My survey is focused on differences among men and women especially in areas of perception of media, spending of free time, relation to some kinds of products and overall position of the men and women in the society. Methods that are used in this thesis are analysis of MML-TGI data, content analysis of television advertisings and interview. Results of all the three methods are summarized and evaluated in the end.
Keywords:
communication process; consumer behavior; content analysis; differences among men and women; factors that influence consumers; MML-TGI; perception of media; purchasing process; relation to some kinds of products; spending of free time; faktory ovlivňující spotřebitele; komunikační proces; kupní proces; MML-TGI; obsahová analýza; rozdíly mezi muži a ženami; spotřební chování; trávení volného času; vnímání médií; vztah k produktům
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21305