Original title:
Cause Related Marketing v prostředí ČR
Translated title:
Cause Related Marketing in the Czech Republic
Authors:
Lipovská, Petra ; Koudelka, Jan (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vnímání a vlivu Cause Related Marketingu na mladou generaci v prostředí České republiky. V teoretické části jsou představeny základní principy a formy spojení firem s neziskovými subjekty nebo s veřejně prospěšnými aktivitami pro získání vzájemného prospěchu. Dále v této části je zmíněn zahraniční příklad dobré praxe. V praktické části jsou nejprve zhodnoceny dva již realizované projekty v ČR a dále jsou zde zpracovány výsledky vlastního průzkumu vnímání a vlivu CRM na nákupní chování mezi mladou českou generací. V závěru jsou nastíněny rozdíly postojů mezi pohlavími a velikostí bydliště.This bachelor's thesis concerns with an issue of perception and influence of Cause Related Marketing on young generation in the Czech Republic. In the theoretical part the key principles and forms of the partnerships between the businesses and non-profit organisations or causes are explained. In this part there is also a detailed case study from abroad. In the practical part the author evaluates two Czech CRM projects and shows the results of own research of attitudes of young Czech consumers to CRM and also tries to find differences in perception according to sex and place of living.
Keywords:
Cause Related Marketing; Corporate Social Responsibility; Marketing; Cause Related Marketing; názory spotřebitelů; Společenská odpovědnost firem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21302