Original title:
Hra jako diagnostický prostředek
Translated title:
The game like a diagnostic fool
Authors:
VALÍKOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá představením hry jako prostředku k rozvoji klíčových kompetencí. Dochází zde k vymezení důležitých pojmů, potřebných pro zpracování praktické části práce. Ta pak pojednává o tom, zda je možno dlouhodobým působením, opakováním vhodně zvolených her a soustavnou prací s dětmi, dosáhnout posunu úrovně komunikace a spolupráce v kolektivu.This thesis deals with the introduction of game like an instrument of key competences development. Important concepts needed for processing of practical part of the thesis are being defined. The practial part deals with the possibility of achieving advanced level in communication and collective cooperation by long-term operating, repeating of appropriately choosen games and systematic work with children.
Keywords:
communication; cooperation; games; key competences; pedagogical diagnostics; social skills; hra; klíčové kompetence; komunikace; pedagogická diagnostika; sociální dovednosti; spolupráce Citation: VALÍKOVÁ, Lucie. Hra jako diagnostický prostředek. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/30721