Název:
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy
Překlad názvu:
The development of art creativity of preschool children with overlap in environmental education
Autoři:
JANDOVÁ, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] JANDOVÁ, M. Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. České Budějovice 2014. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr. L. Muchová, Ph.D. Cílem bakalářské práce je rozvoj tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. Obsahem teoretické části práce je stručný přehled zabývající se východisky výtvarné a environmentální výchovy v předškolním věku, charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vymezením pojmů kreativní, tvořivý, environmentální výchova, ekologická výchova, a charakteristikou rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání environmentální výchovy. Praktická část bakalářské práce obsahuje výtvarné lekce vztahující se ke čtyřem ročním obdobím: "Podzim, Zima, Jaro a Léto". V každém bloku jsou navrženy a odzkoušeny v praxi motivační texty ke všem výtvarným tématům. Jedná se o jednoduché básničky, hádanky nebo pohádky odpovídající věku dětí. Používané přírodní materiály jsou nasbírány při pobytu v přírodě. Ostatní používaný materiál byl určený do sběrného dvora. Výtvarné techniky k jednotlivým tématům jsou navrženy s ohledem na věk dětí tak, aby pomáhaly rozvíjet tvořivost a jejich chování k přírodě jako celku.The aim of the bachelor thesis is a development of pre-school children's creativity with an overlap into environmental education. The theoretical part contains a brief view of environmental and art education resources of the pre-school age; furthermore it contains the characteristics of the development of pre-school children and states the following terms: creativity, environmental education, ecological education and the characteristics of the frame education program for pre-school environmental education. The practical part contains lessons related to four seasons of the year: "Autumn, Winter, Spring and Summer". Motivational texts to alt the art topics are suggested and practiced in every section. These are simple poems, songs, riddles or fairy-tales regarding the age of the children. The natural materials are gathered during the stay in countryside. Other used supplies were intended into a dumping place. The art techniques of the particular topics are suggested with regard to the age of the children so that they could help develop creativity and children's behaviour to the nature as a whole.
Klíčová slova:
environmentální výchova; kreativita tvořivost; předškolní věk; výchova k tvořivosti; výtvarná výchova; art; creative; creativity education; environmental education; pre-school age Citace: JANDOVÁ, Marie. Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26710