Název:
Etické aspekty užívání sociálních sítí u žáků II. stupně základních škol v Českých Budějovicích
Překlad názvu:
Ethical aspects of the use of social networks by students of second level at primary schools in České Budějovice.
Autoři:
BUSINSKÁ, Václava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá monitoringem užívání sociálních sítí žáky II. stupně základních škol neboli dětmi ve stadiu pubescence. Reflektuje možná rizika při užívání sociálních sítí (konkrétně Facebooku) ze strany samotných uživatelů, ale i poskytovatelů a firem zabývajících se monitoringem sociálních sítí kvůli marketingu. Diskutuje otázku užití etiky u těchto subjektů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako sociální síť, Facebook a definována cílová skupina žáků II. stupně základních škol podle vývojové psychologie. Výzkum je zaměřen na konkrétní oblast Českých Budějovic, záměrně byly vybrány základní školy na sídlišti a v centru města, jež zahrnují různá etnika a sociální třídy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které potvrzuje statistická fakta o Facebooku v ČR, dále monitoruje časovou náročnost užívání sociálních sítí u cílové skupiny a snaží se reflektovat, zda míra nabízené svobody odpovídá míře odpovědnosti. Dále se zabývá otázkami ohledně informovanosti cílové skupiny o zabezpečení profilů a dalším osudu sdílených dat.Work is primary aimed to use social networking by students of second level at primary schools or by kids at the stage of adolescence. It reflects the risks in using social networks (specifically Facebook ) by theusers themselves , but also the providers and companies aimed to the monitoring of social networks for marketing purposes. This thesis also discussing aquestion of use the ethics level in these subjects. In theoretical part are explained terms such as social networking, Facebook and definition of target group students of second level at primary schools by developmental psychology. Research is aimed on a specific area of České Budějovice, purposefully has been selected primary schools on a housing estate in the city center which includes various ethnic groups, and social classes. Practical part contains a survey that confirms the statistical facts about Facebook in Czech Republic, as well as monitoring the time-consuming use of socialnetworks in target groups and try to reflect whether the degree of freedom corresponds to the rate offered responsibility. As next, this chapter deals with issues regarding awareness of the target group related to the profile security and future fate of the shared data.
Klíčová slova:
bezpečnost; Facebook; odpovědnost; riziko; sociální sítě; starší školní věk; svoboda; Facebook; freedom; pre-teenage; responsibility; risk; safety; social networking Citace: BUSINSKÁ, Václava. Etické aspekty užívání sociálních sítí u žáků II. stupně základních škol v Českých Budějovicích. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26678