Original title:
Strategická analýza podniku
Translated title:
Strategic Analysis of an Enterprise
Authors:
Nováková, Veronika ; Kovář, František (advisor) ; Kultová, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V práci je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy. Využita je především analýza odvětví, PEST analýza, Porterův model 5 sil, 4C, analýza zdrojů podniku, finanční a SWOT analýza. Nejprve jsou uvedeny teoretické poznatky a na jejich základě je vypracována praktická část. Výsledekem práce je návrh všeobecné a propagační strategie firmy.The work is an analysis of external and internal environment of the company. Mainly is used analysis of the sector, PEST analysis, Porter five forces, 4C, analysis of business resources, financial and SWOT analysis. First part sumarises theory of strategic analysis and on this base is works up the practical part. The outcome is a general and marketing strategy of the firm.
Keywords:
analysis; competition; competitive advantage; strategy; analýza; konkurence; konkurenční výhoda; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21252