Original title:
Audit webových stránek prodejců výpočetní techniky
Translated title:
Audit of the electronics retailers´ websites
Authors:
Růžek, Pavel ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Žemlička, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je analýza webových stránek prodejců výpočetní techniky. Po provedené analýze bude následovat vyhodnocení zjištěných výsledků a návrhu správného řešení. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá chováním zákazníků a aspekty kvalitně vytvořených stránek. Jedná se o viditelnost, použitelnost, přístupnost stránek a jejich technické a grafické zpracování. Tyto prvky jsou základem pro sestavení metodiky, pomocí které budou jednotlivé webové stránky analyzovány. Praktická část práce obsahuje detailní audit pěti vybraných internetových stránek, v rámci kterého je zahrnuto i uživatelské testování náhodně vybranými respondenty. Po detailní analýze následuje sumarizace výsledků hodnocení jednotlivých firem. Výstupem diplomové práce je přehled kvality webových prezentací testovaných společností . Hlavním přínosem diplomové práce je celková analýza a konkrétní návrh vylepšení webových stránek prodejců výpočetní techniky.The main objective of this diploma thesis is to analyze websites of electronics retailers. An initial analysis is followed by evaluation of the determined results and designing the right solutions. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical section. The theoretical section is focused on consumer behavior and the aspects of well-developed websites, which are visibility, usability, accessibility, technical and graphic design. These elements are the basis for the compilation of methodology, which is then used for analyzing websites. The practical section includes a detailed audit of five selected websites. It also contains user testing by randomly selected respondents. The detailed analysis is followed by a summarization of the results of individual companies. The output of the thesis is an overview of the quality of tested companies' websites. The main contribution of this thesis is an overall analysis and concrete design improvement of the electronics retailers' websites.
Keywords:
analysis; audit; website; analýza; audit; www
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21206