Original title:
Česká republika ve vnímání zahraniční veřejnosti
Translated title:
Czech Republic as perceived by foreign public
Authors:
Dobrovolskaja, Alexandra ; Peterková, Jana (advisor) ; Trávníčková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce uvádí definici a vymezení pojmu veřejná diplomacie, rozebírá její podsložky, druhy a také dopady. Druhá kapitola je věnována rozboru systému veřejné diplomacie, jak je nastaven v České republice. Konkrétně je pozornost věnována jednotlivým subjektům, jež se na veřejné diplomacii podílí, dále nástrojům, které tyto subjekty mají k dispozici, a jakou strategií se řídí. Hodnocení, jak dobře tento systém funguje, je provedeno ve třetí kapitole na základě dotazníkového šetření mezi cizinci.The Master's Thesis introduces the definition and scope of term public diplomacy and deals with its dimensions, types and implications. The second chapter describes the system of public diplomacy in the Czech Republic. In particular emphasis is put on actors that participate in public diplomacy, the instruments they dispose of and the strategy they follow. The evaluation of the functionality of Czech public diplomacy system is made based on results of questionnaire which was distributed among foreigners.
Keywords:
cultural diplomacy; Czech Republic; nation branding; public diplomacy; image státu; kulturní diplomacie; nation branding; veřejná diplomacie; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21196