Original title:
Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu
Translated title:
Analysis of internet visits and internet users
Authors:
Šíla, Martin ; Řezanková, Hana (advisor) ; Pecáková, Iva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci se zabývám popisem dvou aspektů, kterými jsou uživatelé Internetu a internetové prostředí. Ukazuji způsoby měření návštěvnosti, která je úzce spjatá s provozem WWW stránek a především jejich ekonomickým aspektem, tedy reklamou. Sledované ukazatele specifikuji a velmi podrobně se věnuji tomu nejdůležitějšímu z nich, kterým je počet reálných uživatelů. Následně aplikuji využití těchto ukazatelů na praktických příkladech. Poukazuji na sociodemografický profil návštěvníků jednotlivých portálů a porovnávám je s dalšími vybranými servery. Poté stanovuji určitá doporučení pro zadavatele reklamy, a to z hlediska cílení jejich kampaní. Pomocí vícerozměrných statistických metod hledám vhodné skupiny uživatelů Internetu na základě jejich vztahu k reklamě. Tyto skupiny následně popisuji a opět vymezuji určitá doporučení.The diploma thesis concerns in two aspects which are the description of internet users and internet media. I show the ways of measuring visits, which is closely related to the operation of web sites and especially its economic aspect, the advertisement. I specify the indicators in view. I concentrate really carefully on the amount of real users, which is one of the most important indices. I apply the usage of these indices to practical examples. I point to sociodemographic user's profile of particular portals and compare them with other chosen servers. Consequently I determine specific recommendations for the advertisement submitters in the term of targeting their campaign accurately. By using many-variable statistical methods, I try to find out suitable groups of internet users based on their relation to advertisement. I consequently describe these groups of people and determine again certain recommendations.
Keywords:
Internet; internet visits; segmentation; Internet; návštěvnost Internetu; segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21172