Název:
Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu
Překlad názvu:
Analysis of internet visits and internet users
Autoři:
Šíla, Martin ; Řezanková, Hana (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V diplomové práci se zabývám popisem dvou aspektů, kterými jsou uživatelé Internetu a internetové prostředí. Ukazuji způsoby měření návštěvnosti, která je úzce spjatá s provozem WWW stránek a především jejich ekonomickým aspektem, tedy reklamou. Sledované ukazatele specifikuji a velmi podrobně se věnuji tomu nejdůležitějšímu z nich, kterým je počet reálných uživatelů. Následně aplikuji využití těchto ukazatelů na praktických příkladech. Poukazuji na sociodemografický profil návštěvníků jednotlivých portálů a porovnávám je s dalšími vybranými servery. Poté stanovuji určitá doporučení pro zadavatele reklamy, a to z hlediska cílení jejich kampaní. Pomocí vícerozměrných statistických metod hledám vhodné skupiny uživatelů Internetu na základě jejich vztahu k reklamě. Tyto skupiny následně popisuji a opět vymezuji určitá doporučení.The diploma thesis concerns in two aspects which are the description of internet users and internet media. I show the ways of measuring visits, which is closely related to the operation of web sites and especially its economic aspect, the advertisement. I specify the indicators in view. I concentrate really carefully on the amount of real users, which is one of the most important indices. I apply the usage of these indices to practical examples. I point to sociodemographic user's profile of particular portals and compare them with other chosen servers. Consequently I determine specific recommendations for the advertisement submitters in the term of targeting their campaign accurately. By using many-variable statistical methods, I try to find out suitable groups of internet users based on their relation to advertisement. I consequently describe these groups of people and determine again certain recommendations.
Klíčová slova:
Internet; návštěvnost Internetu; segmentace; Internet; internet visits; segmentation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21172