Original title:
Vliv podlinkových aktivit na vývoj značky Rexona na českém trhu.
Translated title:
Impact of BTL activities to Rexona brand on the Czech market
Authors:
Nosková, Veronika ; Postler, Milan (advisor) ; Sedláková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá vliv podlinkových aktivit, především podpory prodeje, na vývoj značky. Teoretická část popisuje základ nezbytný pro správné uchopení té aplikační části. Zabývá se komerčními komunikacemi, podporou prodeje, spotřebitelskými soutěžemi a teorií značky. Protože v rámci praktické části je prováděno dotazníkové šetření, jedna z kapitol se věnuje marketingovému výzkumu. V praktické části je představena společnost Unilever ČR a úloha oddělení Customer marketingu v rámci marketingové struktury. Je zde představena značka Rexona, její portfolio a projekty, které byly realizovány v roce 2008. Předmětem dalších kapitol je charakteristika trhu deodorantů a specifika jednotlivých distribučních kanálů. Následuje analýza a zhodnocení podpory prodeje značky Rexona a jejich hlavních konkurentů. Dále jsou interpretovány výsledky vlastního dotazníkovému šetření, které je zaměřeno na spotřební a nákupní zvyklosti osob používající deodoranty. Díky poznatkům z analýz a dotazníkového šetření jsou v závěru formulována doporučení pro podporu prodeje značky Rexona.The thesis describes the influence of BTL activities (especially sales promotion) to the brand development. The theoretical part covers the background which is necessary for the practical part. It focuses on the commercial communications, sales promotion, consumer competitions and brand. Because in the practical part the questionnaire is made marketing research is also mentioned. The practical part introduces Unilever CR and the role of Customer Marketing department in marketing structure. The following part introduces Rexona brand, its portfolio and also the projects which were implemented in 2008. Then the market of deodorants and distribution channels are characterized. Sales promotion of Rexona and its competitors are analyzed. Then the results of survey, which focuses on consumption and shoping habits, are interpreted. Finally the recommendations for sales promotion are formulated.
Keywords:
brand; BTL activities; sales promotion; podlinkové aktivity; podpora prodeje; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21111