Název:
Téma Rodina v mateřské škole
Překlad názvu:
Theme Family in the kindergarten
Autoři:
KNĚZKOVÁ, Aneta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit, při jakých aktivitách a činnostech s dětmi se učitelé mateřských škol dotýkají tématu "Rodina". Jaké se v této oblasti objevují problémy, a to vzhledem k velkému množství rozvedených rodin, nesezdaných soužití a jiných forem rodiny. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na oblast rodiny, funkce rodiny, styly ve výchově, výchovné působení a rodičovské postoje. V další části se zabývám mateřskou školou a obdobím předškolního věku. Je zde také zpracováno téma Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Třídní vzdělávací program a aktivity a hry v mateřské škole. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, kdy bylo zjišťováno, při jakých aktivitách se setkáváme s tématem "Rodina" v mateřské škole. Výzkum probíhal formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol. Výsledky mimo jiné ukazují na problémy s tímto tématem spojené. Přínosem této práce jsou předložené výsledky vztahující se k tématu "Rodina" v mateřské škole. Toto téma bylo zvoleno z důvodu zmapování aktivit na téma "Rodina" a přibývajících problémů s tímto tématem spojených. Rodina je důležitým zázemím pro dítě, z důvodu potřeby jistoty, bezpečí a lásky. Proto je důležité utvářet v dětech vztah k rodině už v předškolním věku.The aim of the bachelor's thesis is to find out at what events and activities with children are kindergarten teachers related to the topic "Family" and what kind of problems are arising in this domain due to the large number of divorced families, cohabitation and other forms of family. The bachelor's thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on the field of family, family functions, styles in education, educational impact and parental attitudes. Item the thesis deals with the kindergarten and the pre school age. There are also compiled "The framework educational program for pre-school education", "The class educational program" and activities and games in kindergarten. The practical part is bringing the results of a qualitative survey, which was geared to searching at which activities we encounter the theme of "Family" in kindergarten. The enquiry was carried out by dialogue with the kindergarten teachers. The results show, inter alia, on the problems related to this topic. The asset of this work is presentation of results, which are related to the topic of "Family" in kindergarten. The aim of this work was chosen in attempt to discover when and in which activities in kindergarten this topic is discussed and occured, in regard to the increasing problems associated with this. The family is an important base for the child who has a need for certainty, safety and love, and therefore it is important in children at pre-school age to cultivate the positive relationship to the family.
Klíčová slova:
aktivity a hry v mateřské škole; funkce rodiny; mateřská škola; předškolní věk; Rodina; rámcový a třídní vzdělávací program; activities and games in kindergarten; Family; family function; framework and class educational program; kindergarten; pre-school age Citace: KNĚZKOVÁ, Aneta. Téma Rodina v mateřské škole. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/32591